سختی گیر آب چیست و چه مزایایی دارد؟

:سختی گیر آب

اگر میزان سختی آب شما بالا است، توصیه می کنیم از سیستم سختی گیر آب برای رفع سختی آب و نرم شدن آن استفاده کنید. آب سخت پر از مواد معدنی سخت است. در آب سخت مقادیر بیشتری کلسیم و منیزیم وجود دارد. هر چه سطح کلسیم و منیزیم بالا تر باشد، آب شما سخت تر شده و تجمع بیشتری را تجربه خواهید کرد. در مقابل، سیستم های سختی گیر آب دارای واحد های پایه نمک و فاقد نمک هستند که این مواد معدنی سخت را فیلتر می کنند و باعث می شوند آب شما "نرم" شود.

بسته به محلی که در آن زندگی می کنید، سطح سختی آب شما متفاوت خواهد بود. آب حاصل از آب های زیر زمینی یا چاه ها اغلب به دلیل وجود منیزیم و کلسیم بسیار سخت تر است. یک دستگاه سختی گیر آب می تواند کیفیت و طعم آب شما را بیشتر بهبود بخشد.

سختی‌گیر یکی از پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین دستگاه های تصفیه آب است که سختی آب را کاهش داده و اغلب از جنس آهن و استیل است. سختی‌گیر با تبادل یونی و جا به جا کردن یون ها، سختی آب را از بین می برد. این دستگاه یون های سخت و منفی در آب را با اتم سدیم و مثبت خود جایگزین می کند و باعث کاهش یا از بین رفتن سختی آب می شود.

اجزای اصلی سختی ‌گیر آب:

سختی ‌گیر آب دارای سه جزء اصلی مخزن معدنی، مخزن آب نمک و شیر کنترل است.

·        مخزن معدنی:

مخزن معدنی قسمتی است که تصفیه آب صورت می گیرد و با از بین بردن کلسیم و منیزیم آب سخت نرم می شود.

·        مخزن آب نمک:

مخزن آب نمک قسمتی که محلول بسیار غلیظ نمکی یا پتاسیم در آن ذخیره می شود. این محلول برای شستشوی مخزن معدنی و شارژ مجدد آن به کار می رود. مخزن آب نمک باید به طور دوره ای با گلوله های نمک یا پتاسیم مجدد پر شود.

·        شیر کنترل:

شیر کنترل دستگاهی است که در هنگام بازسازی جریان آب، درون و خارج مخازن معدنی و آب نمک را کنترل می کند.

نازل آب پخش کن، فشار سنج، شیر سولویید والو، دریچه بازرسی و لوله کشی برای انتقال آب از دیگر اجزای یک سختی گیر هستند.

در اکثر موارد، سختی‌گیر منازل در نزدیکی نقطه ای قرار می گیرد که شیر آب نصب شده است تا آب مورد استفاده برای آشامیدن، پخت و پز و شستشو را تصفیه کند.

مهم ترین مزیت های استفاده از سختی گیر آب:

·        کاهش هزینه مصرف انرژی

·        کاهش مصرف مواد شوینده

·        هزینه سرمایه گذاری و راهبری کم

·        کارکرد به صورت اتوماتیک و دستی

·        تاسیسات ساده و بهره برداری آسان

·        تشکیل لکه های سفید رنگ روی سطوح

·        قابلیت راه اندازی در اندازه بزرگ و کوچک

·        نرمی و لطافت پارچه ها و البسه پس از شستشو

·        افزایش نرمی، لطافت و درخشندگی مو پس از استحمام

·        افزایش طول عمر لوازم منزل و سیستم لوله کشی و تأسیسات منزل

کاربرد های سختی گیر آب:

·        حذف سختی آب چاه

·        حذف سختی آب شور

·        حذف سختی آب های سطحی

·        حذف سختی مازاد آب آشامیدنی

·        حذف سختی آب ورودی به بویلر

·        نرم کردن آب مصرفی صنایع رنگ سازی

·        نرم کردن آب مورد استفاده در کاربرد های خانگی

·        نرم کردن آب دیگ های بخار و مبدل های حرارتی

·        نرم کردن آب مورد نیاز برج های خنک کننده و سیستم های سرمایشی

·        سختی‌گیری از آب ورودی به موتورخانه‌ها برای تجهیزات حرارتی و گرمایشی

سختی گیر ساختمان و منازل مسکونی:

مصرف آب با میزان سختی بالا، مضراتی فراوانی برای بدن انسان دارد که این عوارض بر هیچ کسی پوشیده نیست. آب نرم تولیدی از واحد های سختی گیر آب برای مصارف شرب نیز دارای مضراتی است. زیرا وجود مقدار معینی از کلسیم و منیزیم برای بدن انسان و به خصوص کودکان در حال رشد اجباری و ضروری است.

سختی گیر تولیدی مهتاب گستر برای واحد مسکونی تحت طراحی خاصی صورت می گیرد که بر این اساس سختی آب خروجی از سختی گیر حداقل 100 میلی گرم بر لیتر باشد. سختی گیر رزینی متداول ترین تجهیز مورد استفاده در سرتا سر دنیا است.

شما می توانید جهت سفارش سختی گیر رزینی برای واحد مسکونی خود با دفتر شرکت مهتاب گستر تماس حاصل فرمایید.

سختی گیر کارخانه ها و واحد های صنعتی:

نیاز صنعت به آب همانند نیاز بدن  انسان به آب است. آب سخت همان طور که در بدن عوارضی مانند سنگ کلیه پدید می آورد، در صنعت نیز مشکلات و لطمات زیادی را بر جای می گذارد. متداول ترین تجهیزی که در صنایع مختلف از آن استفاده و بهره برداری می شود بویلر های آب داغ است.

همان طور که می دانید دمای بالا به رسوب گذاری کمک می کند و وجود دستگاه سختی گیر برای آب پیش از بویلر واجب است. سختی گیر رزینی برای برخی دستگاه ها در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. از سختی گیر رزینی برای پیش تصفیه آب ورودی به دستگاه های اسمز معکوس استفاده می شود.

برای برخی دستگاه های حساس در صنایع الزامی است که از آب خالص استفاده شود و در این موارد نمی توان به تنهایی از سختی گیر استفاده نمود و در نتیجه از آب شیرین کن ها استفاده می شود.

تولید کننده سختی گیر آب:

کارخانه تولید سختی گیر مهتاب گستر، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید سختی گیر آب با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین سختی گیر ها را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم.

هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد مرغوب با ساختن برند مهتاب گستر به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.

کارشناسان فروش سختی گیر مهتاب گستر همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید سختی گیر برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید سختی گیر و استعلام قیمت سختی گیر با کارشناسان مهتاب گستر از طریق شماره تماس های 09127883721 و 02166706377 در ارتباط باشید.



Comments